Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kaikkonen hallitustilanteesta

Keskusta.fi / Ajankohtaista / Uutiset / Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kaikkonen hallitustilanteesta
12.6.2017 14:42
Kaikkonen-Antti-2017-uutiskuva.jpg

Perusteellisista, vakavalla mielellä käydyistä keskusteluista huolimatta edellytyksiä jatkaa entisenlaista yhteistyötä Keskustan, Perussuomalaisten ja Kokoomuksen kesken hallituksessa ei tässä tilanteessa löytynyt.

Keskustan eduskuntaryhmälle tärkeintä tässä tilanteessa on huolehtia maan asioiden vakaasta hoidosta.  On ylläpidettävä aikaansaatua myönteistä talous- ja työllisyyskehitystä. On myös pidettävä huolta sosiaali- ja terveyspalvelu- sekä maakuntauudistuksen viemisestä maaliin ihmisten palvelujen turvaamiseksi.

Tavoitteena on muodostaa Suomeen mahdollisimman nopeasti uusi, toimintakykyinen hallitus. Keskustan eduskuntaryhmä arvioi tilannetta kokouksessaan vielä tänä iltana.

Keskustan puheenjohtaja, pääministeri Juha Sipilä ilmoitti klo 14 jälkeen, että edellytyksiä jatkaa hallitusyhteistyötä ei ole: