303 purettua normia

Kolmesataakolme asiaa, joiden byrokratiaa on kevennetty

303 yläkuva.jpg
Keskusta.fi / Politiikka / Puretaan byrokratiaa

Kesällä 2013 keskustalaiset pyöräilivät puheenjohtaja Juha Sipilän johdolla satoja kilometrejä ihmisiä tavaten. Eniten tuli terveisiä ärsyttäväksi koetusta byrokratiasta.

Terveisistä listattiin julkaisuksi 101 esimerkkiä turhasta byrokratiasta.

Ideoita tulvi yhä lisää keskustan puoluetoimistoon ja kansanedustajille, joten pari vuotta myöhemmin oli koossa jo toinen mokoma ideoita, 202.

Vaalivoiton jälkeen 2015 Juha Sipilä tuoreena pääministerinä kannusti oman väkensä toteuttamaan suomalaisilta saatuja ideoita. Keskustan kansanedustajat ovat kartoittaneet ideat ja puskeneet niitä eteenpäin ministerien lainsäädäntöesityksiä varten. Toteuttamiskelpoiset on tuotu hallituksen esityksinä (HE) eduskunnalle ja valiokuntakäsittelyn jälkeen uudet säädökset ovat voimassa. Nyt niitä on jo yli 300.

Tässä julkaisussa on 303 asiaa, joissa byrokratiaa on kevennetty>>

Hankaloittavien säädösten purkaminen on osa keskustan tavoitetta Suomen kuntoon laittamiseksi. Yhä useampi tarvitsee työtä ja toimeliaisuutta. Siten pidämme pyörät pyörimässä ja voimme myös pitää huolta itsestämme ja toisistamme, tänään ja huomenna.

Eduskunnassa ystävänpäivänä 14.2.2017

Antti Kaikkonen