Huolenpitoa - huomennakin.

Yhdessä huolenpitotalkoisiin.

Huolenpito ja välittäminen ovat meillä suomalaisilla verissä. Suomeen mahtuu loputtomasti arjen sankaritekoja siitä, miten tutut ja tuntemattomat pitävät huolta toisistaan ja heistä, joilla ei mene hyvin.

Päättäjillä on vastuu siitä, että kaikista suomalaisista ja koko Suomesta pidetään tasa-arvoisesti huolta myös tulevaisuudessa. Tarvitsemme Suomeen kuitenkin lisää välittämistä ja vastuunottoa sekä itsestämme että kanssaihmisistämme.

Ryhdytään yhdessä huolenpitotalkoisiin ja rakennetaan kukin osaltamme välittävämpää ja yhteisöllisempää Suomea. Tule mukaan huolenpitohaasteeseen meidän keskustalaisten kanssa tekemällä arjen sankariteko – se ei useimmiten maksa muuta kuin tekemisen vaivan.

Osallistu huolenpitohaasteeseen

Huolenpitohaasteessa tehdään arjen sankaritekoja ja laitetaan hyvä kiertämään. Näitä tekoja voivat olla esimerkiksi lumenluonti naapurin pihasta, tutun vanhuksen vieminen asioille, lapsiperheen arjessa auttaminen, nuoren, pitkäaikaistyöttömän tai osatyökykyisen työllistäminen sekä mikä tahansa muu huolenpito kanssaihmisistämme.

Huolenpitohaasteeseen osallistut sosiaalisessa mediassa ottamalla kuvan tai videon huolenpitoa Suomessa lisäävästä arjen sankariteosta ja liittämällä mukaan tunnuksen #huolenpitoa. Kutsu sen jälkeen mukaan huolenpitohaasteeseen kolme tuntemaasi ihmistä lisää.

Keskustasta mukana huolenpitohaasteessa tulee olemaan kuntavaaliehdokkaitamme, järjestötoimijoitamme, kunta- ja maakuntapäättäjiämme sekä kansanedustajiamme koko Suomessa.

Julkaisemme #huolenpitoa-tunnuksella merkittyjä arjen sankaritekoja valikoidusti kuntavaalisivuillamme www.huolenpitoa.fi sekä sosiaalisen median tileillämme.

Tukemalla ja kannattelemalla toinen toistamme me suomalaiset selviydymme, ratkaisemme yhteiset ongelmamme ja lisäämme arjen turvallisuutta. Kotikunnan on mahdollistettava arjen sankariteot. Kuntalaisten on voitava tehdä omasta kotikunnastaan omannäköisensä. Jokaisen on voitava löytää sopiva tapa rakentaa 100-vuotiasta Suomea – Yhdessä.

Apilakämmen-800x450px.jpg